Projeyle birlikte belediye hizmet binaları yenilenebilir enerji sistemleriyle entegre edilerek pasif tüketici konumundan aktif üretici konumuna geçirilecek. Böylece belediyenin enerji giderlerinin önemli ölçüde azaltılması ve elde edilecek tasarrufun yeni yatırımlara yönlendirilmesi amaçlanıyor.
Çalışmalar kapsamında Karabük’ün su dağıtım altyapısında kullanılan eski ve yüksek enerji tüketen su motorları da modern, yüksek verimli sistemlerle değiştirilecek. Yapılacak modernizasyon sayesinde enerji tüketiminin azaltılması, hizmet sürekliliğinin artırılması ve altyapı kaynaklı kesintilerin önüne geçilmesi hedefleniyor.
Yaklaşık 150 milyon liralık yatırımla hayata geçirilecek projenin 3 yıl içerisinde tamamlanması planlanırken, belediye bütçesine yıllık yaklaşık 50 milyon lira katkı sağlaması bekleniyor. Projenin yatırım maliyetini yine 3 yıl içerisinde karşılayacağı ifade edildi.
Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, projenin belediyeyi tüketen değil, kendi enerjisini üreten bir yapıya dönüştüreceğini belirterek, elde edilecek tasarrufun vatandaşların yaşam kalitesini artıracak hizmetlerde kullanılacağını söyledi.










