Türkiye’nin yerli otomobilini üretmek üzere bir araya gelen ortak girişim grubunun çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Bakan Varank, projenin tüm sektörlerde değişime neden olacağını kaydetti. O değişimlerden birinin yaşandığı Kardemir’de, otomotiv sektörünün ihtiyaç duyduğu çelik kalitelerini üretmek için AR-GE Faaliyetlerine hız verildi.
Kardemir Genel Müdürü Dr. Hüseyin Soykan konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi;
“Bilindiği gibi şirketimiz üretimde katma değeri yüksek ürünlere yönelerek farklı sektörlere çelik kaliteleri sunmaktadır. Makine imalat sektörü için çok farklı çelik kaliteleri üretiyoruz. Ayrıca, savunma sanayinin ihtiyaç duyduğu çelik kalitelerini üretebilmek için şirketimiz bünyesinde bir çalışma grubu oluşturduk. Sektördeki birçok kuruluş ile görüşmelerimiz devam ediyor ve savunma sanayimiz için de çelik üreterek bu alandaki yerlilik payının artırılmasına katkı sunmak istiyoruz.
Cumhuriyetimizin 100. Yıl hedefleri içerisinde en önemlilerinden birisi de, yerli otomobil üretimidir. Son yıllarda yapılan çalışmalarla, otomotiv sanayi ülkemizin en büyük ihracatçı sektörü haline gelmiştir. Neredeyse Cumhuriyet ile yaşıt şirketimizin de otomotiv sanayimiz ile bütünleşmesi ve iyi bir tedarikçi konumuna gelmesi bizim için stratejik bir hedeftir. Bu nedenle savunma sanayii gibi otomotiv sanayi içinde şirketimizde bir çalışma grubu oluşturduk. AR-GE Müdürlüğümüz mevcut altyapımız ve ürün çeşitliliğimiz ile otomotiv sanayisine hangi ürünleri tedarik edebileceğimizi ve otomotiv sanayimizin mevcut ve gelecekteki projelerinde kullanılacak çelik ürünlerini üretebilmek için Kardemir’de nelerin yapılabileceğini çalışıyor.








