Geçtiğimiz günlerde;
Amaç, FİLİSTİN konusunda farkındalık oluşturmak.
KARABÜK MEMUR-SEN,
Amaç, öğrencilerimizi kitap okumaya teşvik etmek..
Bu vesile ile Karabük İYC Bşk. Sayın İsmail Kökcü ve Karabük Memur-sen Bşk.Sayın Zeki Öz başkanlarımı ve emeği geçenleri canıgönülden tebrik ediyorum.
Atatürkçü Düşünce Derneği (ADD) Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) gibi anlı şanlı derneklerin gençlerimizi ''iyiye,güzele,doğruya'' yönlendirecek bu tür faaliyetler yaptığını duyan var mı? Ben duymadım şahsen,yanılmışsam da düzeltirim.
Acaba tek görevlerinin "uyduruk bahanelerle" milleti "Atatürk düşmanı"ilan edip yargıya ispiyonlamak olduğunu mu düşünüyorlar?
Bizimki de merak işte...
Siparişleri aldım, kasaya yöneldim. Kasanın başındaki18-19 yaşlarında tesettürlü kızımızla diyaloğumuz:
Hâlâ anlayamamış bir yüz ifadesiyle baktığını görünce devam ettim. Bu sefer onu canevinden vuracaktım, ilgisiz kalması mümkün değildi.
-Dedim ya ben bu işlerle uğraşmıyorum, bana lazım olacaklarla ...
Baktım karşımda her îzahımdan sonra ne demek istediğimi anlamaya bile gayret etmeyen bir papağan var, boşa kürek çekiyorum, kestim, iyi günler diyerek çıktım..
Bizim mahallede bunlardan ne kadar çok var, diye iç geçirdim hüzünle..
Şekil var; ruh yok!
KARPUZUN İYİSİ
Pazar yerlerini gezmek en büyük keyiflerimden. Hiçbir şey almasam da tezgahlardaki renk cümbüşü büyük keyif verir,bu nimetleri verene de hamd ederim.
Cenab-Hakk,her mevsimin özelliğine göre nimet veriyor.Yaz mevsiminin en güzel nimeti de karpuz olsa gerek..
Manavın reyonunda karpuzların arasından en idealini seçmek, karpuzun içini görebilmek,hatta lezzetini hissedebilmek için Süperman gibi "kızıl ötesi ışınları" nı kullanarak meseleye odaklanırım.
Bu arada karpuz uzmanları(!)ndan öğrendiğim "İyi bir karpuzda bulunması gereken özellikler", aklımdan bir film şeridi gibi geçer:
İyi bir karpuzun özelliklerini hatmettiğim halde, gayet özenle seçtiğim karpuzun, genellikle istediğim gibi çıkmamasına çok fena bozuluyorum,tüm keyfim kaçıyor.Yanlış anlaşılmasın ha,verdiğim paraya asla acımıyorum, "çıkacağı varmış " der geçerim.Tek derdim; rengi, tadı, kıyırlığı ile bu sıcak, bunaltıcı havalarda buz gibi bir keyiften mahrum kalmak.
Bu yüzden her defasında satıcıya "Kesmece mi?" diye sormak gelir içimden.Ama her defasında da Gazeteci Salih Tuna'nın karpuzcu ile yaşadığı diyalog gelir "ya nasip" der, vazgeçerim.
"Semt pazarında müdavimi olduğum bir esnaf var. "Karpuz nasıl, kabak çıkmasın?" dediğimde karpuzlarını asla övmez. Hiçbir şey demeden bıçağına davranıp karpuzu kesmeye koyulmaz.







